donderdag 14 april 2011

Konijntjes

Maandag nam ik de eerste stapjes in de wereld van snit & naad. Op de naaimachine van ons mémé, na heel lang 'zagen' bij ons mama. Op een lapje stof, gevonden op de zolder. De hele avond werd er gestikt, met de voet op de pedaal, balancerend tussen te snel en te traag. Het lijkt wel een beetje op autorijden, wat ik ook nog aan het leren ben.Zo'n proeflapje gaat natuurlijk snel vervelen, veel resultaat krijg je daar niet van, integendeel.
Dus ging ik op zoek naar een eenvoudig, leuk, gemakkelijk project voor dummies. En hier heb ik er eentje gevonden. Schattige konijntjes (alhoewel , hier thuis worden ze niet herkend als konijntjes), ideaal voor de tijd van het jaar. Aan de slag dan maar. Het was niet allemaal even eenvoudig, maar youtube bracht raad!

 
stikken van de ronde vormen

 
dichtnaaien van de konijntjes met de ladder stitch


Het eerste konijntje heb ik enkele keren opnieuw dichtgenaaid, het tweede ging heel vlot. Missie geslaagd dus en heel wat bijgeleerd. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus. Zou deze pennenzak te vroeg zijn? Of dit knikkerzakje?

1 opmerking:

  1. Zo'n Bernina-machine van de bomma is ideaal om te beginnen: zo kan je zien of het naaien je bevalt of niet! En dat zijn echt degelijke machines, ik heb daar 3 jaar lang mee gewerkt en er is nog niets aan... Leuke konijntjes!

    BeantwoordenVerwijderen