zondag 12 juni 2011

Advocaat

Vandaag was rustdag, ik heb nog eventjes tot het volgende examen en heb mezelf dan maar een rustig dagje kado gedaan. Wat rondsurfen, barbecuetje met het gezin (was lang geleden), uitstapje naar Vlaanderens Koopcentrum, … Ik kan er morgen dubbel zo hard weer tegenaan.
Vandaag was het natuurlijk ook vaderdag, vroeger werd die steeds gevierd met een barbecue. Vaderdag geeft me een wrang gevoel, de laatste vaderdag die ons Pépé gevierd heeft was ik er niet bij. Ik was op buitenlandse stage, en kwam pas vier dagen na vaderdag thuis. Die vaderdag, 14 juni 2009, was het allerlaatste familiefeest met ons Pépé. Tuurlijk vond hij dat ik mijn dromen na moest jagen en hoef ik mij helemaal niet schuldig te voelen, maar ik heb nog steeds spijt van onze beslissing om pas op woensdag naar huis te komen in plaats van de vrijdag ervoor.

Was jij, ja papa, jij,
was jij een ei,
dan deed ik er wat melk,
alcohol en suiker bij.
Dan roerde ik
en roerde ik
en roerde ik
en werd jij dik...
Zo maakte ik van jou,
misschien dat je
’t nu al raadt,
een echte advocaat!
Een gelukkige vaderdag aan alle papa’s! En heel speciaal aan mijn Papa, Pépé (+) en Pépé (+). En deze zomer maak in voor mijn papa heel speciaal echte advocaat.

3 opmerkingen:

  1. Hoi, ik kwam op goed geluk bij jou terecht, en je hebt een heel leuke blog. je schrijfstijl is vrolijk en oprecht, en de gedichtjes vind ik leuk. Ik ben je 20 e volger ! Groetjes uit oostende,
    Rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dankjewel, ik word instant vrolijk van je reactie. En al 20 volgers, dat gaat hier wel snel.
    Het gedichtje is van Geert De Kockere, al sinds de lagere school één van mijn favoriete dichters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag net dat je me volgt. Leuk als je weet dat mensen je schrijfsels lezen.

    Wat een fijn gedichtje!

    Ik ga je ook zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen